Söndag

DÅ var det söndag idag, som alltid en väldigt rolig dag som brukar betyda städning i lägenheten av helgens festande, panta burkar, försöka få bort  baksmällan och ha en halvdöd pojk i sängen/soffan. Denna dag har då inte alls vart som alla andra söndagar, vist har jag städat bort en sisådär 30 ölburkar, å säkert lika många utanför min lägenhet, bläää!
Men de bästa av allt e att ingen av oss mår dåligt idag, visst, lite ont i kroppen efter helgens lekar och har oxå en mindre nackspärr, men vafan, huvudet e på topp och likaså minmage. Vad hände, kan man undra..

gårdagen bjöds som sagt på EWG i Djurgårdsparken, massa glada och roliga studenter som lekte lekar å drack alldeles för många öl. Tror nog inte att en enda hamnade på sjukan, vikket iof va bra, haha va ju säkert 100 meter från akutintaget så inte så farligt om ngn skulle gjort sig illa.... Vissa var fullarfe än andra å några riktigt apraka redan innan lunch. Men e man student å går runt i Ovve då får man va full vilken tid som helst på dygnet tycker jag. Eftermiddagen va lugn och skön, haha vaknade upp bryskt av att Martina bankar i min vägg å skriker som en stucken gris, ngn, inga namn nämda, har däckat i sin dusch med vattnet igång så det har blivit översvämning i HEELA lägenheten och runnit ut vatten i korridoren!!! HAhahahaha, hur fan lyckas man gumman!! Haha, va iaf snäll och lånade ut lite handdukar, haha=)

Sitnting på kvällen på Dekår va det oxå, märktes dock att de flesta var rätt så slitna efter fredagen och lärdagens lekande/drickande... Försökte hålla humöret uppe men lessnade fan efter ett tag då en snubbe bredvid mig halvt däckade över mig, å när han innte "sov" satt han å pilla på mig.. å nu i efterhand inser jag att de va han som snodde mina saker som satt på Ovven (reflexnallar, kapsylöppnare, EWG-kort mm..) men men, orka bli sur å haka upp sig på en sån sak... Kvällen va som sagt seg å tror jag å Per va hemma vid tolv, haha somnade typ med kläderna på, lyckades iof få av mig Ovven å allt, å tom borsta tänderna (ngt man inte gör på fyllan...)


Idag då, jo, städat har vi gjort som sagt, käkat god  Thai (tack Stina-gumman) å nu e vi hos honom å båda försöker plugga men e inte de lättaste en dag som denna då man ligger back med 14 timmars sömn typ.... Finns roligare saker att göra än att skriva hemtenta en söndagkväll =( men men, dags att återgå till pluggandet, tänkte bara uppdatera mig om helgen som varit=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback