En dag på stan

I söndags va jag ute å gick med Mirja å tog lite fina bilde på denna stad, tänkte att jag nu skulle ta och lägga upp dem. Jag vet att jag sagt att ja inte ska bli för "inboad" Här i E-tuna, men de e rätt mysigt nu på hösten måste jag erkänna, ser lite ut som Djurgårn hemma i storstan, me Eskilstunaån som slingrar sig genom staden.

             

Första bilden e på ån och lite från "alkisön", e enda stället i stan där man får dricka alkohol utomhus på.
Nästa bild e på en fin å pampig kyrka, inte alls kristen eller så men gillar den ändå=) Tänk att få sin SSk-ex där me broscher å allt!!!
Sen har vi ån vid en av dammarna, riktigt bra drag i den, där skulle ja inte vilja ramla i... Lite mer bilder på ån å sista bilden e från Eskilstunas gamla stan=) LIte puttinuttigt precis som i Storstan

Annars har jag suttit i skolan hela dagen med Mirja, Tove å Johan, håller på me ett arbete som ska in snart, e sjuukt många saker att göra nu, blir ju galen på allt. inte konstigt att folk mår dåligt när de ser ut såhär på högskolan!
Men men, bara att bita ihop. Ska tebax till skolan snart å leka av mig lite, e ju Syrratisdag så alla syrror ska träffas och leka av sig i form av TV-spels spelande=) Emmy, farligt för dig va?? haha
Ska iaf bli skoj att göra ikväll, slipper man sitta hemma å plugga, blää!! Ska ta lite bilder så får vi se om jag får lägga upp den inatt lr imorgon....

Middagen blir riktigt lyxog idag, Entrecote, bulgur, sallad me oliver, champisar mm å lite sås till, mumma!! Ibland hittar man billiga å bra priser på ICA=)

Må gott alla vänner!! På fredag ses vi i Storstan!!!

Kommentarer
Postat av: Mirja

Tänkte bara påpeka att det inte är det enda stället man får dricka på utomhus. Man får dricka i dom andra parkerna också ;)

2008-09-23 @ 20:03:01
Postat av: Nathalie

Haha, ookej då. de va ju ngn som sa det till mig=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback