Nya ideér

Hörde och läste när jag var hemma i Eskilstuna att de ska höja hyran för oss studenter till nästan 3500 kr i månaden!! Det är ju fan inte klokt ju, 3500 kr för 25 ynka kvadrat, nee  tack. Därför bestämde jag mig för att leta efter något nytt boende och har nu hittat det, en bostadsrätt i samma område spom jag nästan beslutat mig för att köpa=) Priserna på boende utanfr Stockholm är nästan skrattretande, hade ja köpt denna lya här i Sthlm hade ja kanske behövt betala 1 ½ mille mer än va ja måste göra nu.. Sla bara vänta på svar från mäklare å bank, blää... Ska kolla på lägenheten å släpa med mig mina stackars päron för att de ska få säga sit.. Vill ha, vill ha, vill haa!!! de roligaste e att min månadskostnad kommer att bli LÄGRE om ja får denna lya, å då betalar jag hra, bredband å el, plus att lägenheten e mer än dubbelt så stor=) Bra va?? Så hoppas hoppas nu att tomten komemr med en riktigt fin klapp till mig.

Igår hade jag julmiddag/fest här hos mammi, var riktigt lyckad. God mat, härliga vänner å skum musik. Glas som vältes omkull, folk som blev lulliga å en stackars pojkvän som somnade i fotöljen (inte lätt att va en hårt arbetande man..) Summa sumarum: Kvällen var sjukt lyckad och jag hade så himla skoj i mammas å mina vänners sällskap.

Nu bär det snart av till Andreas, ska käka middag å slappa å dricka massa öl! skoj som alltid kommer det att  vara, det kan inte bli tråk när vi e med varandra.

Ha en trevlig Lucia mina vänner!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback